برگزاری مراسم بزرگداشت ایام ارتحال امام خمینی (ره)

955 ١٤:٤٠ ب.ظ

امام خمینی(ره) کوثرگرای تکاثر ستیز بود

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی، مراسم زیارت عاشورا و بزرگداشت سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در روز چهارشنبه 12 خرداد ساعت 7 صبح در مسجد امام علی(ع) دانشگاه برگزار گردید.

در ابتدا دکتر «فریمان ابراهیم زاده» معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم خدمت حاضرین و تسلیت رحلت امام خمینی (ره) به اهمیت برگزاری باشکوه مراسم ارتحال امام خمینی تاکید کرد و افزود: مشارکت گسترده اقشار مختلف مردم در مراسم سالگرد معمار کبیر انقلاب اسلامی نشان از پایبندی و وفاداری مردم به شخصیت این بزرگوار است و مسؤلین بایستی در جهت تبیین اندیشه های امام پیشرو باشند چراکه امام خمینی(ره) نقش بی بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشت و با سخنان و رهبری مدبرانه خود ، جهان را متحول نمود.

در ادامه حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه شهرستان بجنورد سخنران ویژه این مراسم با اشاره به ویژگی ها و خصوصیات امام خمینی (ره) گفت: امام دو ویژگی برجسته داشت که همه به آن اذعان داشتند، ایشان عبودیت داشت و منیت نداشت.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از امام خمینی(ره) بعنوان صالح مصلح یاد کرد و گفت: در دورانی که فاسدان مفسد بر ما حکومت می کردند امام ابتدا خود را ساخت و بر نفس خود پیروز شد و سپس مردم ما را هدایت کرد.

حجت الاسلام یعقوبی امام مافوق انسان نبود، بلکه انسان مافوق بود ایشان مافوق زمان خودش بود.

وی با اشاره به سخن شهید مطهری در خصوص امام خمینی(ره) گفت: امام رضوان ا... چهار ایمان راسخ داشت، ایمان به خدا، ایمان به هدف، ایمان به راه و روش و ایمان به مردم.

ایشان امام خمینی را کوثر گرای تکاثر ستیز که مصداق ستیز با مستکبران عالم بود دانست. وی در ادامه افزود: امام خمینی(ره) در سخنان خود فرمودند همه ما خدمت گزار مردم هستیم و مملکت ما احتیاج به خدمتگزار دارد، اگر به من خدمتگزار بگوئید بهتر از رهبر است.


فاقد نظر