در مورخه 96/4/15 نشستی با حضور مدیر محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان جناب آقای نعمتی، مسئولین واحد ها و ماماهای محترم مراکز در محل ستاد شبکه برگزار گردید.

در این جلسه جناب آقای نعمتی ضمن قدر دانی از زحمات کلیه ماماها عنوان نمودند: شهرستان راز و جرگلان با بیش از 1600مادر باردار و انجام سالانه حدود 400 زایمان در مراکز تسهیلات زایمانی شهرستان و نرخ باروری 3.9 جزء شهرستان های با آمار بالا در این زمینه می باشد ، که با توجه  به فرهنگ تغذیه ای ، ژنتیکی و زیستی منطقه شاخص بارداری های پرخطر در شهرستان حدود 8 در صد است که نسبت به آمار کشوری و استانی بالا می باشد. ایشان با اشاره به اهمیت مراقبتهای بارداری ، بر این موضوع تاکید نمودند  که با پیگیری ها و ارجاعیات به موقع در مراقبت های پیش از بارداری و دوران بارداری و همچنین کنترل موارد پرخطر ، زمینه کاهش مشکلات و مرگ و میر مادران فراهم خواهد آمد.

در ادامه ماماها مشکلات خود را در زمینه های مختلف مطرح نمودند و راهکارهایی توسط  مدیر محترم شبکه و مسئولین واحدها ارائه گردید.

در پایان از تعدادی از ماماها به عنوان ماماهایی که در زمینه نجات جان مادر اقدامات با ارزشی  انجام داده بودند تشکر و قدردانی به عمل آمد.


از مجموع 1 رأی

فاقد نظر