به گزارش روابط عمومی ، طی دو روز اخیر ، در راستای برنامه حمایتی تغذیه‌ای بنیاد علوی به منظور حمایت از زنان نیازمند باردار و شیرده ، تعداد 570 سبد کالا با همکاری شبکه بهداشت و درمان ، شهرداری راز ، بخشداریها و دهیاریهای شهرستان در کلیه مراکز هفتگانه خدمات جامع سلامت شهرستان برای مادران باردار و شیرده واجد شرایط توزیع شد.
آقای نعمتی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان راز وجرگلان هدف این برنامه را ارتقاء سطح سلامت تغذیه ای و حمایت از زنان باردار و شیرده عنوان کرده و افزود : توزیع سبد غذایی به بهبود وضعیت تغذیه و منحنی وزن گیری زنان باردار، بهبود وضعیت رشد کودکان تازه متولد شده و کاهش کم وزنی زمان تولد کمک می نماید.
وی با بیان اینکه مادران برای دستیابی به سلامت خود و جنین باید از همه گروه های غذایی استفاده کنند، افزود : سبد غذایی ویژه مادران باردار آسیب پذیر شامل مواد غذایی مختلف از جمله عسل ، پنیر، مرغ ، ماکارونی ، روغن مایع ، برنج ، حبوبات ، خرما ، سویا ، بلغور و تن ماهی می باشد. با توجه  به پوشش 60 درصدی از مادران باردار و شیرده شهرستان در این برنامه ، امید است که مصرف صحیح این سبد توسط خانواده ها مد نظر قرار گرفته و موجب سلامت مادران و نوزادان گردد.
در پایان آقای نعمتی از کلیه عزیزانی که در این امر انسان دوستانه مشارکت نمودند، تقدیر و تشکر کرد.

 


از مجموع 1 رأی

فاقد نظر