با توجه به اینکه ساختار سنی جمعیت کشورمان جوان بوده، و با عنایت به نقش بی بدیل جوانان در سازندگی، پیشرفت ، توسعه و آبادانی کشور ، توجه به سلامت این قشر ، امری لازم و ضروری است.

گروه سنی جوانان برای مبادرت به رفتار های پر خطر کنجکاو بوده و از طرفی بحران های عاطفی، تحصیلی و مالی فراوانی دارند ، لذا مدیریت این بحران ها از مهمترین مقولات مربوط به این گروه سنی می باشد.

بر همین اساس طبق دستورالعمل های کشوری، همگام با سایر شهرستانها،  برنامه اجرایی تیم سلامت برای ارایه خدمات رده سنی 18تا29 سال در شهرستان رازو جرگلان بعد از برگزاری کارگاه دو روزه به صورت مجزا جهت پزشکان و بهورزان شهرستان، از شهریور ماه 1395 آغاز گردید.

کارشناس سلامت نوجوانان ، جوانان و مدارس شبکه در این باره گفت: در حال حاضر برنامه مراقبتهای ادغام یافته سلامت جوانان ، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت شهرستان در حال اجرا می باشد و حدود 1500 جوان تحت پوشش این برنامه قرار داشته و توزیع مکمل ویتامین د بصورت ماهانه انجام می گردد.

خانم زهرا بقائی مقدم افزود : این مراقبتها با تأکید بر پیشگیري از بیماریها و مخاطرات شایع دوران جوانی، تشخیص و درمان صحیح و به موقع بیماریها و اختلالات ایجاد شده، پیشـگیري ازبروز عوارض و ناتوانیهاي احتمالی بر اساس دستورالعملها و راهنماهاي بالینی انجام می گردد. در نهایت در صورت نیاز ، ارجاع به موقع به سطوح بالاتر انجام می گردد.

 


از مجموع 2 رأی

فاقد نظر