خوشا به حال آنان که در صحرای عرفات دل به دریای معرفت زده اند. رحمت خدا در این روز آنچنان بر اهل عرفات ریزان است که هیچ دستی نا امید از درگاه خداوند باز نمیگردد.
عرفات! همان سرزمینی که درآن گناه نشده و آنجا معبد تمام انبیا، اولیا، اوصیا، متقین و اصفیا بوده است.
همانجا که حضرت آدم (ع) اعتراف به گناه و تقصیر خود کرد و مورد مغفرت خداوند قرار گرفت. سرزمینی که تمام انبیا و پیامبران در این مکان مشمول  عنایت حق تعالی شده و اظهار بندگی نموده‌اند و همچنین امام حسین (ع) در حالیکه با جمعی از بستگان و یارانش به این مکان رسیدند، به درگاه خداوند تضرع و زاری نمودند.
عرفات همان سرزمین مقدسی است که کاروان عظیم حج  درحالیکه آهنگی شورانگیز از نغمه آسمانی «لبّیک اللهم لبّیک لبّیک لا شریک لک لبّیک انّ الحمد و النّعمه لک والملک لا شریک لک لبّیک» را زمزمه میکنند ، پای در آن می نهند.
خوشابه حال کسانی که خود رابه سر چشمه معرفت امام ابا عبد الله الحسین(ع) در کربلا رسانده اند که بهره شان کمتر از اهل عرفات نیست.
خوشا آنان که درشهر و دیار خود دلهایشان را با معرفت جویان عرفات همراه می سازند.
در این شب و روز بزرگ و پربرکت  تنها بهانه ای کافیست تا باران رحمت و مغفرت خداوند برما سرازیر شود. این بهانه می تواند دستی خالی باشدکه خاضعانه به پیشگاه خداوند پیشکش می شود و می تواند دعای باشکوه امام حسین(ع) در روز عرفه باشد.
و چه فرخنده عیدی ست در پس عرفه!
عید قربان، عید عاشقی، عید از خود گذشتگی و عید پایداری ! قربان تجلی عشق بنده به خداست؛ عید رهایی از هرگونه تعلقات وپیرایه های دنیوی است؛ در یک کلام "رهایی از آنچه غیر خدایی است"
عید قربان؛ نماد جشن رهایی از اسارت نفس و سر نهادن به فرمان خالق هستی که هر چه داریم و هست از اوست و هر آنچه بخواهد می‌شود و هر چه اراده کند شدنی است.
عید قربان زیباترین لحظه در عالم هستی است که خلیل‌الله این پیامبر صالح، اوج عبودیت را معنا کرد و بدون توجه به هوای نفس، عاشقانه گام در صراط مستقیم گذاشت و از آن آزمون سخت الهی سربلند بیرون آمد.
آری، امروز عید شرافت بنى آدم است و کرامت انسانى‌ او و فدا کردن عزیز برای عزیزترین و فراموش کردن وابستگی‌ها برای رسیدن به مطلوب‌ترین.
فرارسیدن روز مبارک عرفه و عید سعید قربان، بر تمام مسلمین جهان تهنیت باد. التماس دعا ...
 


از مجموع 1 رأی

فاقد نظر