به گزارش روابط عمومی، در آستانه فرا رسیدن "روز بهورز"، جلسه ای با حضور مدیر و مسئولین واحدهای ستادی شبکه، در خصوص برگزاری مراسم بزرگداشت این روز، در ستاد شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان برگزار شد.

آقای نعمتی ضمن تشریح جایگاه بهورز در سیستم ارائه خدمات بهداشتی و بیان اهمیت نقش بهورزان در ارتقاء شاخص های نظام سلامت گفت: اهمیت بهورزی کمتر از مشاغل پزشکی وپیراپزشکی نیست چرا که با آموزش مناسب یک جامعه، می‌توان در پیشگیری از بروز بیماریهای واگیر و غیرواگیر و عواقب آنها مؤثر بود.

وی افزود: تقلیل چشمگیر شکاف سنتی در شاخص های سلامت و تندرستی جوامع شهری و روستایی که مورد توجه ویژه و تقدیر سازمان بهداشت جهانی و دیگر نهادهای بین المللی نیز قرار گرفته است، مرهون فعالیت صمیمانه بهورزان در خانه  های بهداشت می باشد.

آقای نعمتی در خصوص برگزاری مراسم روز بهورز و تقدیر از بهورزان گفت: بزرگداشت این روز بایستی به گونه ای برگزار گردد که شایسته جایگاه والای بهورزان و بر اساس سلیقه و پیشنهادات آنان بوده و همچنین با شور و نشاط و سرزندگی همراه باشد.

در ادامه پیشنهادات نمایندگان بهورزان، توسط کارشناس آموزش بهورزی شبکه، آقای صدیقی مطرح شد.

و در پایان، به دلیل مقارن بودن روز بهورز با مراسم عید قربان، جهت برگزاری بزرگداشت بهورزان در هفته آینده، برنامه ریزی انجام شد.

 


فاقد نظر