به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان، روز گذشته آیین تکریم و معارفه ریاست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، با حضور قائم مقام وزير و معاون كل وزارت بهداشت و جمعی از روسا ، مدیران ، مسئولین ، کارشناسان و کارمندان دانشگاه و سایر ارگانهای استان برگزار شد.

 

رياست سابق دانشگاه و معاون امور حقوقي و مجلس وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي در این مراسم  ضمن تقدیر و تشکر از همت، همراهي و پشتكار معاونين و مديران پرتلاش دانشگاه به ارائه مختصری از گزارش عملکرد دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در طول دوره دولت تدبیر و امید و طرح تحول سلامت پرداخته و گفت: افزايش دو برابري تعدادتخت هاي بیمارستان ، احداث و بهره برداری از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی 320 تختخوابی امام حسن(ع) بجنورد ، 220 تختخوابی تخصصی آیت الله هاشمی رفسنجانی شیروان و بیمارستان پورسینای آشخانه، همچنین احداث و بهره برداری از نخستين كلينيك هاي ويژه كشور،  اقدامات ارزشمندي در حوزه ارتقاي زيرساخت هاي دانشگاه محسوب مي شود.
آقای دکتر "گلمکانی" افزود: بزرگترين آرزوي من حفظ و تداوم اين رسالت بزرگ ، استفاده از پتانسيل ها و ادامه كار به همين رويه و قوت است.

قائم مقام وزير و معاون كل وزارت بهداشت، پيشرفت و ارتقاي دانشگاه علوم پزشكي را ازنظر آموزشي، پژوهشي ، بهداشتي و درماني ، قابل تقدير و بسيار چشمگير عنوان نموده و گفت: اولویت اصلی حوزه سلامت در ٤ سال آينده در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به فقرا و محرومان است.

آقای دكتر"حريرچي" افزود: تداوم ، ارتقا و نهادينه سازي طرح تحول سلامت درچارچوب برنامه ششم ، استقرار نظام ارجاع و پزشك خانواده و اجراي برنامه هاي تحولي آموزش و پژوهش درحوزه علوم پزشكي ، همچنین تامين منابع مالي پايدار ، مديريت شفاف و متناسب سازي درآمدها ، هزينه ها و فعاليت ها، اصلاح ساختار نظام سلامت ، اصلاح مولفه هاي اجتماعي موثر برسلامت و ... از اولويت هاي اصلي حوزه سلامت است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی، آقای دکتر "ایرانی" ضمن اشاره به عملکرد مثبت دانشگاه ، از آقای دکتر گلمگانی به عنوان یک مدیر موفق تقدیر نموده و گفت: امیدواریم با پیگیری دانشگاه و قولی که از قائم مقام وزیر گرفتیم به زودی احداث بیمارستان در شهرستان مرزی رازو جرگلان نيز تحقق یابد.

ریاست جدید دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، در اولین سخنرانی رسمی خود، ضمن تقدیر از تلاش ارزشمند رئیس دانشگاه اظهار داشت: دکتر گلمکانی حق استادی به گردن همه مدیران سیستم دارند، معلم علم و اخلاق ما هستند و تلاش های زیادی برای توسعه حوزه های مختلف دانشگاه انجام دادند.

آقای دکتر «علی حق بین» افزود: تلاش می کنیم که مسیر توسعه  را با همین شتاب و با همکاری مدیران دانشگاه و همه ادارات دخیل در سلامت پیش ببریم و به جایگاهی که لایق استان است برسیم.

 

در پایان این مراسم، از تلاش های شایسته دکتر ابراهیم گلمکانی تقدیر و دکتر علی حق بین به عنوان ریاست جدید دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی معرفی شد.

 


از مجموع 4 رأی

فاقد نظر