به گزارش روابط عمومی، به همت کارشناسان واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان، عصر امروز،  در ششمین روز از هفته سالمند که به نام "روز پدر بزرگ، مادر بزرگ و انتقال تجربیات" نامگذاری شده، دانش آموزان متوسطه دختر و پسر شهر راز در خوابگاههای خود از تجربیات سالمندان بهره مند شدند.

در این راستا از یکی از  سالمندان فعال در عرصه های اجتماعی و مذهبی شهر راز، بنا به پیشنهاد دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم مدرسه نمونه دولتی کرامت، جهت حضور در جمع دانش آموزان این مدرسه دعوت شد. وی در این دیدار که جمعی از پرسنل مرکز خدمات جامع سلامت شهری راز از جمله پزشک و مراقبین سلامت نیز حضور داشتند، ضمن تاکید بر اهمیت تکریم سالمندان، پدر بزرگ و مادر بزرگ ها، به بیان خاطرات و تجربیاتی از زندگی خود پرداخته و نوجوانان و جوانان را به صبوری، تلاش، شرکت در مراسم های مذهبی و تمرکز بر روی تحصیل دعوت نمود. 

همچنین خانم دکتر"جعفری" در خصوص بیماریهای شایع و تغذیه دوران سالمندی توضیحات مفصلی ارائه داد.

همزمان با این برنامه، و به مناسبت تقارن هفته سالمند با هفته نیروی انتظامی ، مراسمی در مدرسه پسرانه شبانه روزی امام خمینی (ره) برگزار و با همکاری نیروی انتظامی راز و جرگلان، یکی از بازنشستگان محترم نیروی انتظامی شهرستان، جهت انتقال تجربیات، همچنین دادن هشدارهایی در خصوص حوادث و سوانح ترافیکی با دانش آموزان پسر این مدرسه دیدار کرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه بیشترین علل مرگ در گروه سنی جوانان و نوجوانان حوادث ترافیکی می باشد، بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی رانندگی و رعایت اصل احتیاط و صبوری در این گروه سنی اشاره نمود تا کمتر شاهد این گونه اتفاقات تاسف بار در شهرستان باشیم.

در پایان از زحمات وی درطول دوران فعالیت، تقدیر و تجلیل شد.

 


از مجموع 1 رأی

فاقد نظر