شستشو و لایروبی مخزن آب روستای قلعه قشون

884 ١١:٩ ق.ظ

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان، روز گذشته، با نظارت کارشناس بهداشت محیط مرکز خدمات جامع سلامت روستایی تنگه ترکمن و همکاری شوراها، آبدار و یکی از اهالی روستای قلعه قشون، مخزن ذخیره آب 30 متر مکعبی روستای قلعه قشون، تخلیه، لایروبی و گندزدایی شد.

کارشناس بهداشت مرکز خدمات جامع سلامت تنگه ترکمن با اشاره به بیماریهای خطرناکی که استفاده از آب آشامیدنی آلوده در پی دارد، گفت: آب آشامیدنی سالم یکی از مهمترین و اساسی ترین نیاز های هر جامعه است. یکی از وظایف کارشناسان بهداشت محیط در سیستم نظام سلامت نظارت بر تامین آب آشامیدنی سالم است. چرخه تامین آب آشامیدنی سالم شامل چاه یا چشمه برداشت آب، مخزن ذخیره آب و شبکه توزیع آب آشامیدنی میباشد.

مهندس "سید عرفان حاتمی" ضمن قدردانی از همت و پیگیری شوراها و آبدار روستای قلعه قشون گفت: مخزن ذخیره آب روستای قلعه قشون از فضای داخل سالم بنظر میرسد. اما نمای بیرونی مخزن بر اثر سرما و گذر زمان دچار ریختگی مصالح شده است که نیاز به بهسازی دارد و همچنین دیوارکشی یا فنس کشی در اطراف مخزن نیز ضرورت دارد.

وی افزود: اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان راز و جرگلان طرح بسیار خوبی را اجرا کرده که در راستای این طرح درب چاه برداشت آب برخی از روستاها بهسازی شده، اما متاسفانه در روستای قلعه قشون و پشینده این طرح اجرایی نشده است که نیاز به توجه بیشتری دارد.

آقای "حاتمی" همچنین از برنامه شستشوی مخازن سایر روستاها خبر داده و گفت: به امید خدا و با همکاری آبداران و شوراها و دهیاران روستاهای تحت پوشش مرکز خدمات جامع سلامت روستایی تنگه ترکمن، هر هفته مخازن آب یکی از روستاها لایروبی و گندزدایی خواهد شد.

 


فاقد نظر