به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان، وارنیش فلوراید تراپی جهت گروه سنی 6تا14 سال در کلیه مدارس ابتدایی و متوسطه اول سطح شهرستان، توسط مراقبین سلامت و بهورزان در حال انجام می باشد.

کارشناس سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان، درباره این طرح توضیح داد: با روشهای پیشگیری ساده و کم هزینه فرزندانمان می توانند از دوران کودکی تا سالمندی دندانهای سالمی داشته باشند. این روشهای پیشگیری شامل مسواک زدن، استفاده از نخ دندان، و استفاده از ترکیبات فلوراید (دهان شویه، وارنیش و ...)، تغذیه مناسب و ... می باشد.

خانم "زهرا بقایی مقدم" به تشریح روش انجام وارنیش فلوراید تراپی پرداخته و گفت: وارنیش فلوراید ماده ای نیمه مایع چسبنده و حاوی فلوراید است که در تماس با سطح دندان به تدریج فلوراید آزاد می کند و احتمال پوسیدگی دندانها در آینده را کاهش می دهد.

این ماده بعد از تمیزکردن سطح دندانها با مسواک زدن و  خشک کردن سطح دندانها، با برس مخصوص به صورت لایه ای نازک بر روی سطوح دندانها مالیده می شود که بلافاصله بعد از تماس با بزاق سفت می گردد. قبل از وارنیش فلوراید تراپی بهتر است کودک غذای کافی میل کرده باشد، زیرا تا چند ساعت پس از انجام آن نباید غذا بخورد.

وی افزود: این فرایند طی دو مرحله در سال تحصیلی انجام می گردد.

 


فاقد نظر