بدون شک، نعمت بزرگ استقلال و آزادی و امنیت پایدار امروز کشورمان مرهون مجاهدت و فداکاری جوانان و دانشمندان بزرگواری است که با خون خود نهال پر خیر و برکت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

آن نهال که امروزه به درختی تنومند و استوار تبدیل شده، حال به دست شما عزیزان سپرده شده است و این مسئولیتی بس سنگین و بزرگ است که همه ملّت و بخصوص شما دانشجویان مسلمان که به حق سردمداران پیشرفت و ترقّی این کشور هستید، در قبال آن وظیفه دارید.

16 آذر برای دانشگاه و دانشگاهیان و همچنین برای ملت شریف و بزرگوار ایران، واقعه‌ای مهم بوده و نماد حق طلبی و آزادیخواهی دانشجويان در برابر سایه شوم ظلم ، اختناق و استبداد است. این روز تاریخی يادآور رشادت دانشجوياني است كه سينه خود را در برابر مستبدین ظالم سپر كردند و آزادگی و ظلم ستیزی ملت بزرگ ایران را در تاریخ ثبت نمودند و سرآغاز تشکیل جنبشی تأثیر گذار در مسیر استکبار ستیزی  و آزادیخواهی ملت ایران شدند. و امسال این روز تاریخی مقارن شده است است با سالروز میلاد سراسر نور پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) و فرزند عزیزش امام جعفر صادق(ع). امیدواریم این تقارن مبارک موجبات همدلی و وحدت ملی را در تمامی ارکان نظام بویژه جامعه دانشگاهی کشور برای خدمت صادقانه به مردم شریف را فراهم آورد.

امیدوارم شما دانشجویان گرانقدر این سرزمین ، از دوران تحصیل در دانشگاه به عنوان فرصتی مغتنم برای دانایی، شناخت توانایی های خود و رشد فردی و اجتماعی بهره بگیرید و از هم اکنون مسوولیت سنگینی را که به عنوان اعضای جوان اسلامی کشور بر عهده دارید، دریابید.

موفقیت روز افزون شما عزیزان را در همه امور فردی و اجتماعی به ویژه در عرصه فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی از خداوند متعال مسالت می‌نماییم.


فاقد نظر