به گزارش روابط عمومی، صبح امروز، در دومین هفته از بسیج ملی "پیشگیری از چاقی با تغذیه سالم" پرسنل شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان، روز خود را با صرف صبحانه سالم آغاز نمودند.
در حاشیه این برنامه، معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان، ضمن تسلیت به تمام ایرانیانی که داغدار جانباختن شهادت گونه دریانوردان کشتی سانچی می باشند، نکاتی را در خصوص اهمیت و نقش تغذیه سالم در سلامت افراد متذکر شد.
آقای " یوسفی" با اشاره به اهمیت رعایت الگوی صحیح تغذیه خاطر نشان کرد: متاسفانه در سالهای اخیر با توجه به تغییر سبک زندگی، کاهش تحرک، تغییرات عمده در الگوی تغذیه جوامع و نیل به سوی مصرف خوراکیهای مضر، فست فودها و ‌... شیوع چاقی در کودکان، نوجوانان و بزرگسالان افزایش و به دنبال آن شیوع بیماریهای مزمن نیز سیر صعودی داشته است.
وی با بیان اینکه صبحانه مهمترین وعده غذایی برای سلامتی به شمار می رود، افزود: صبحانه با وجود چنین نقش مهمی وعده غذایی حذف شده بسیاری از افراد است.
دانش آموزان یا کارمندان معمولا آن را حذف می کنند و بسیاری نمی دانند چه مواد غذایی را باید در این وعده صرف نمایند.
آقای یوسفی با تاکید بر خودداری از حذف صبحانه گفت: با عدم مصرف صبحانه، انرژی لازم جهت آغاز فعالیت روزانه تامین نخواهد شد و در کنار آن، ولع فرد برای خوردن وعده ناهار، بیشتر شده و بنابراین شرایط ابتلا به اضافه‌وزن و چاقی و همچنین اختلالات گوارشی، به‌سادگی برای وی به ‌وجود خواهد آمد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: تخم مرغ آب پز، لبنیات کم چرب، نانهای سبوس دار، سبزیجات و میوه جات تازه، خرما و عسل از جمله مواد غذایی مناسب و مغذی جهت مصرف در وعده صبحانه محسوب می گردند.

 

 

 


فاقد نظر