به گزارش روابط عمومی، صبح امروز به رسم هر چهارشنبه، اعضای هیئت قمر بنی هاشم شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان، روز خود را با مراسم زیارت عاشورا آغاز کردند.

در این مراسم حجت الاسلام "پناهی" رئیس اداره تبلیغات اسلامی راز و جرگلان، به قرائت دعای آسمانی زیارت عاشورا پرداخت.

 

آقای "نعمتی" مدیر شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان و رئیس هیئات مذهبی شهرستان، ضمن تبریک ولادت خجسته حضرت فاطمه زهرا (س) ، به بیان خلاصه ای از سیره مبارک این بانوی بزرگوار پرداخت.
وی با اشاره به مقام والای آن حضرت گفت: طبق روایات پیامبر اسلام در سال پنجم بعثت، سخت­ ترین فشارها را پشت­ سر می­ گذاشت که به اذن خدا، حادثه عظیم معراج رخ داد. حضرت محمد (ص) برای مشاهده ملکوت آسمان­ها به معراج رفت.
در آن شب، جبرئیل از میوه درخت طوبی به ایشان داد و پیامبر(ص) از آن، تناول کرد. و «فاطمه کوثر»، نعمتی است که از برکت همان میوه بهشتی، به واپسین فرستاده خداوند، اعطا شد. از آن رو بود که پیامبر(ص) همواره دخترش را می ­بوسید و می­فرمود: "من بوی بهشت را از او استشمام می­کنم."
لذا مقام این دردانه پاکی و عصمت بر همگان هویداست و چه شایسته است که روز ولادت اسوه زنان عالم، روز زن و روز مادر نامگذاری شده است.
این روز سراسر برکت، بر تمام مادران و زنان این سرزمین که پیرو راه دخت بهشتی پیامبر (ص) هستند، فرخنده و روح همه مادران و زنان از دست رفته، سیراب از چشمه کوثر باد...

 


فاقد نظر