به گزارش روابط عمومی با توجه به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال ،کارشناسان واحد سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس، واحد مبارزه با بیماریها، واحد بهداشت محیط و حرفه ای و واحد مدیریت بحران و کاهش خطر در بلایای شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان با همکاری هم، به آموزش پیشگیری از حوادث ناشی از چهارشنبه سوری به دانش آموزان مقطع متوسطه اول مدرسه پسرانه نمونه مهدی (عج) راز اقدام نمودند.

در این کلاس آموزشی نکات مفید و مهمی در خصوص خطرات مواد منفجره و محترقه، پیشگیری از حوادث و اقدامات اولیه در هنگام بروز حوادث بیان و همچنین نحوه استفاده از کپسول آتش نشانی بصورت عملی آموزش داده شد.

 

واحد سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان، ضمن تقدیر و تشکر از همکاران سایر واحدها در این باره توضیح داد: شب آخرین چهارشنبه سال که دربین مردم به چهارشنبه سوری معروف است یکی از مراسم قدیمی ما ایرانیهاست. متاسفانه در سالهای اخیر با حوادث ناگواری در این شب روبرو بوده ایم. هر سال مواد محترقه ای وارد بازار می شوند که قدرت انفجار آنها بیشتر ازسال پیش بوده و در بسیاری از مواقع برای این که قدرت انفجار بیشتری داشته باشند درداخل آنها از موادی مثل خرده شیشه استفاده می شود که در زمان انفجار، پرتاب شده و علاوه برتولید صداهای بسیار گوش خراش و آزاردهنده، آسیب های جدی به چشم و سایر ارگان های بدن وارد می کنند.
خانم "بقایی مقدم" افزود: متاسفانه بیشترین آمار حادثه آفرینان و آسیب دیدگان از گروه سنی جوانان و نوجوانان و  به ویژه دانش آموزان می باشند. لذا امیدواریم با آگاهی و هوشیاری کودکان و نوجوانان و همچنین والدین گرامی، در آخرین چهارشنبه امسال شاهد حادثه ناگواری نباشیم.

 


فاقد نظر