به گزارش روابط عمومی، با توجه به اجرای عملیات طرح تکمیلی واکسیناسیون  فلج اطفال در فروردین و اردیبهشت  ماه سال  ۱۳۹۷ و در راستای ایجاد آمادگی جهت اجرای بی نقص این طرح کشوری، واحد مبارزه با بیماریهای شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان با برگزاری یک جلسه به توجیه و آموزش کاردانان منطقه مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان، در خصوص این طرح اقدام نمود.

 

در این جلسه آقای "محمد مخدومی" کارشناس مبارزه با بیماریهای شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان، به تشریح  چگونگی انجام و مراحل اجرای برنامه پرداخته و از بازدید قطعی ناظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مراحل اجرای طرح خبر داد.

 

وی درخصوص طرح تکمیلی ایمنسازی فلج اطفال توضیح داد: این طرح کشوری برای ریشه کنی بیماری فلج اطفال کودکان هرساله در مناطق تحت پوشش دانشگاه در فصل بهار طی دو مرحله انجام می‌شود. در حال حاضر نیز با توجه به حساس بودن برنامه بدلیل افزایش موارد مثبت بیماری فلج اطفال در کشورهای همسایه، عراق، پاکستان و افغانستان این طرح در مناطق غیر گرمسیری از تاریخ ۹۷/۱/۱۸ لغایت ۹۷/۱/۲۰ و نوبت دوم ۹۷/۲/۲۲ لغایت ۹۷/۲/۲۴ انجام می‌گردد.

آقای مخدومی افزود: این طرح در مناطق و روستاهای سیاری شهرستان نیز برای کودکان زیر پنج سال بدون در نظر گرفتن سابقه ایمنسازی بصورت خانه به خانه  در تاریخ های اعلام شده انجام می‌شودو همچنین در شهر یا روستایی که پوشش ایمنسازی فلج اطفال یادآور سوم آنها کمتر از ۹۵ درصد باشد این طرح انجام می‌گردد.

 

آقای "یوسفی" معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان نیز ضمن حضور در این جلسه، راهنمایی و توصیه های لازم را درجهت انجام دقیق وظایف و اجرای دقیق این طرح ارائه نمود.

 


فاقد نظر