به گزارش روابط عمومی، مدیر شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان، برنامه های هفته سلامت را تشریح نمود.
آقای "نعمتی" با اشاره به شعار امسال سازمان جهانی بهداشت با عنوان "پوشش همگانی سلامت، برای همه و درهمه جا" ، اظهار داشت: فعالیتهای هفته سلامت بر اساس این شعار که همانا از مهمترین اهداف طرح تحول سلامت نیز می باشد، و با توجه به روز شمار اعلام شده، جهت اجرا در تمام نقاط شهرستان برنامه ریزی شده و با همکاری کلیه واحدهای شبکه، مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت و همچنین مشارکت برخی از ادارات و دستگاههای شهرستان از جمله فرمانداری، هلال احمر، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، شهرداری و ... اجرا خواهد شد.
وی تصریح کرد: هدف و برنامه اصلی در این هفته ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به همه گروههای سنی در روستاهای سیاری ، محروم و دورافتاده تر می باشد. طبق برنامه پیش بینی شده ضمن انجام ویزیت رایگان بیماران در روستاهای سیاری شهرستان، مراقبتهای بهداشتی گروههای سنی جوانان، میانسالان و سالمندان در این روستاها به پوشش صددرصد خواهد رسید.
این مقام مسئول هفته سلامت و سایر مناسبتهای بهداشتی را فرصتی مغتنم جهت معرفی خدمات نوین سلامت و مراقبتهای گروههای سنی به مردم دانسته و افزود: طی این هفته و هفته پس از آن که هفته جوان نامگذاری شده، مراقبتهای ادغام یافته گروههای سنی جوانان، میانسالان، سالمندان، خدمات نوین سلامت، خطرسنجی سکته های قلبی، مغزی و سرطانها و ... به گروههای مختلف مردم از جمله کارکنان آموزش و پرورش ، جوانان هلال احمر و ... طبق برنامه، ارائه و همچنین اطلاع رسانی و تبلیغات گسترده در خصوص معرفی این خدمات از طریق تریبونهای مختلف انجام خواهد شد.
بر پایه این گزارش، برگزاری همایش سبک زندگی سالم با حضور مسئولین، مدیران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستاها، مسابقات ورزشی برای گروههای آقایان و بانوان، اردوی کوهنوردی پرسنل بهداشتی و درمانی، دوچرخه سواری نمادین مسئولان و مدیران، اجرای برنامه زمین پاک در شهر و روستاها، کلاسهای آموزشی در مدارس و خانه های بهداشت، برگزاری مسابقات جدول و کاردستی با مواد دور ریختنی برای دانش آموزان و سفیران سلامت و سخنرانی پزشکان در محل نمازهای جمعه و جماعات اهم برنامه های پیش بینی شده جهت برگزاری هفته سلامت در شهرستان راز و جرگلان می باشد.


از مجموع 1 رأی

فاقد نظر