تکنیک های مدیریت دعواهای خانوادگی

438 ١١:٥١ ق.ظ
  • تکنیک توقف : در این تکنیک وقتی مشاجره و درگیری اوج می گیرد ، دست خود را بالا بگیرید و فریاد بزنید "توقف" یا "ایست". این علائمی است که می گوید دو طرف باید فریاد زدن را متوقف کنند و به اتاق های مجزایی بروند.
  • تکنیک بازگشت : وقتی آرام شدید ، دوباره بازگردید و با آرامش درباره مشکل صحبت کنید . اگر احساس خشم دارید ، صحبت درباره مشکل را به بعد موگول کنید.
  • تکنیک تایم اوت : زوج ها هنگام مشاجره هیجان زده می شوند ، وقتی این اتفاق می افتد میزان ضربان قلب ، تنفس ، نبض و هورمون آدرنالین خون افزایش می یابد . در این مهلت 15-10 دقیقه ای استراحت ، دستتان را روی شکم خود بگذارید و نفس بکشید. کم کم سرعت نفس کشیدنتان را کم کنید و عمیق تر نفس بکشید. پس از چند لحظه آرام خواهید شد.
  • تکنیک گفتگوی محترمانه : پس از گوش دادن به همه حرف های همسر از نیازها ، نگرانی ها و مسائلی که باعث ناراحتی شما شده است با آرامش و احترام سخن بگویید :
  1. نیازها و نگرانی های خود را شرح دهید.
  2. همسر خود را سرزنش نکنید.
  3. در جستجوی راه حلی باشید.
  4. از او بخواهید خلاصه حرف های شما را بازگو کند.
  • تکنیک ارتباط چشمی :
  1. با استفاده از روش گوش دادن فعال می توانید به همسر خود نشان دهید که به حرف های او گوش می دهید ، وقتی همسر شما حرف می زند به چشم هایش نگاه کنید.
  2. هر دو سه دقیقه یکبار حرف های همسر خود را جمع بندی کرده و بازگو کنید ، با استفاده از زبان بدن ، با حرکت هایی مانند تکان داد سر او را به حرف زدن تشویق کنید.

 

خانم مهسا فریدونیان، کارشناس مسئول سلامت روان شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان

 


از مجموع 1 رأی

فاقد نظر