به گزارش روابط عمومی، صبح امروز تیم "کاروان سلامت" شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان و جمعیت هلال احمر شهرستان در روستای مرزی قره باطر مستقر شده و به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به مردم این روستا و روستاهای اطراف پرداختند.

ویزیت بیش از ۱۴۰ بیمار، ارائه دارو، تزریقات، مشاوره روانشناسی، مشاوره شیردهی، مشاوره ازدواج، معرفی خدمات نوین سلامت، مراقبت گروههای سنی جوانان، میانسالان و سالمندان از جمله اقداماتی بود که توسط پزشک، ماماها و کارشناسان بهداشتی شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان و امدادگران و داوطلبان جوان جمعیت هلال احمر شهرستان در قالب این تیم انجام شد.

همچنین غرفه های ویژه ای با عنوان "خودمراقبتی و سبک زندگی سالم"، "عید قربان و پیشگیری از بیماریهای مرتبط با این ایام"، "هفته ازدواج و ترویج ازدواج آسان" و "حفظ بهداشت محیط و زمین پاک"، برپا و کلاسهای آموزشی مختلف در خصوص پیشگیری و تشخیص زودرس سرطانهای زنان، پیشگیری از سوانح و حوادث به ویژه مسمومیت با موادمخدر در کودکان، پیشگیری از بیماریهای مشترک بین انسان و دام، پیشگیری از افسردگی، آشنایی با خدمات نوین سلامت، تغذیه و مصرف مکملها و ... در این غرفه ها برگزار گردید.

جذب سفیران سلامت خانوار، توزیع بسته های آموزشی، توزیع لوازم بهداشتی، مسابقه نقاشی درباره سلامت و سبک زندگی سالم برای نوجوانان و جمع آوری زباله های قسمتی از روستا بصورت نمادین سایر برنامه هایی بود که در این اردوی یک روزه برگزار شد.

برپایه این گزارش، بخشدار بخش غلامان، رئیس اداره بهزیستی، سرپرست کمیته امداد شهرستان راز و جرگلان و معاون داوطلبین سازمان هلال احمر استان خراسان شمالی از قسمتها و غرفه های مختلف این کاروان سلامت بازدید نمودند.

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان  از حضور مسئولین در این روستا و توجه ویژه ایشان به روستاهای مرزی و کمتر برخوردار، همچنین همکاری بی دریغ پرسنل و داوطلبان فعال و جوان هلال احمر شهرستان در برپایی این اردوی مشترک تقدیر نموده و خاطرنشان کرد: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی حتی در دورترین نقاط کشور و پوشش همگانی سلامت از جمله مهمترین اهداف طرح تحول سلامت می باشد که تا حدود زیادی به آن دست یافته ایم و امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد تحقق کامل این هدف در سراسر ایران عزیز و دسترسی هرچه آسانتر مردم به خدمات سلامت در این روستاهای سرسبز و زیبا باشیم.

وی همچنین از زحمات پرسنل مرکز خدمات جامع سلامت راستقان و بهورز خانه بهداشت تکله قوز که خدمات بهداشتی و درمانی را بصورت تیم سیار در روستاهای قره باطر و آتالی ارائه می دهند، تقدیر و تشکر نمود.

حضور این کاروان سلامت و ویزیت بیماران تا پایان روز در روستای قره باطر ادامه یافت.

 


فاقد نظر