به گزارش روابط عمومی، طی هفته اخیر واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت و درمان رازو جرگلان به برگزاری کلاس آموزشی در خصوص "سلامت دهان و دندان" اقدام نمود.

 

در این جلسه آموزشی، خانم "قهرمانی" کارشناس سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس جزئیات بسته خدمتی دهان و دندان در سال تحصیلی جدید را برای بهورزان، مراقبین سلامت و کاردانان منطقه مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان تشریح نمود.

 

وی به بیان مطالبی در خصوص نحوه اجرای طرح "ترمیم دندان شماره شش دانش آموزان پایه ششم ابتدایی" پرداخت که این طرح بر اساس تفاهم نامه بین اداره سلامت دهان و دندان و دفتر سلامت و وزارت آموزش و پرورش و با هدف ارتقای سطح سلامت دهان و دندان دانش آموزان پایه ششم ابتدایی برنامه ریزی شده و شامل ارائه خدماتی از جمله فیشورسیلانت، ترمیم، کشیدن دندان، پالپوتومی، درمان پالپ زنده و ... ویژه دندان شماره شش به دانش آموزان پایه ششم ابتدایی می باشد.

خانم قهرمانی بر هماهنگی موثر پرسنل بهداشتی با مراقبین سلامت مدارس جهت اجرای هرچه بهتر این طرح تاکید نمود.

 

وی همچنین نکاتی را درباره خدمات دهان و دندان در سطح یک شامل توزیع مسواک انگشتی در ماههای 6-12-18 ماهگی جهت کودکان زیر سه سال، وارنیش فلوراید کودکان 3تا6 سال و 6تا 14 سال به فاصله هر شش ماه یکبار  و خدمات سطح دو از جمله ترمیم، کشیدن، جرمگیری، فیشورسیلانت ... یادآور شد.

 

در پایان دکتر "حاجی کرمانی" دندانپزشک مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان راز و جرگلان، ضمن بازآموزی نحوه صحیح وارنیش تراپی، برثبت خدمات کلیه دهان و دندان در سامانه سیب تاکید ویژه نمود.

 


فاقد نظر