به گزارش روابط عمومی، در سومین روز از هفته سلامت بانوان ایرانی، و در راستای توجه به نقش زنان به عنوان "مدیران تغذیه خانواده از مزرعه تا سفره" بانوان شاغل در ستاد شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان با حضور در یک مزرعه کوچک، سبزیجات تازه و ارگانیک تهیه و از این باغچه با صفا دیدن نمودند.

خانم "حبیب منش" مسئول امور بانوان شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان، ضمن تشکر از خانم "آی بی بی مجردی"، درباره این مزرعه توضیح داد: این بانوی خوش ذوق، از شهروندان شهر راز، با تلاش و ابتکاری مثال زدنی، حیاط و باغچه کوچک خود را به یک مزرعه باصفا و پربرکت تبدیل کرده و انواع سبزیجات، از جمله کلم بروکلی، بامیه، خیار، بادمجان، کدو، نعناع، شوید و ... را بصورت کاملا ارگانیک و بدون استفاده از هرگونه کود شیمیایی و سموم مضر پرورش می دهد.

وی افزود: بیش از دو سال است که بانوان و حتی بسیاری از آقایان شبکه بهداشت و درمان و برخی از ادارات شهر راز سبزیجات مصرفی خانواده خود را از این مزرعه سالم و ارگانیک تهیه می نمایند.

خانم حبیب منش خاطرنشان کرد: فرهنگسازی برای تغذیه مناسب و سالم با توجه به شیوع چاقی و بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و انواع سرطان‌ها در اولویت برنامه‌های سلامت جامعه قراردارد. در این میان زنان محور اصلی در هدایت خانواده به سمت عادات و فرهنگ تغذیه سالم و ایجاد رفتارهای غذایی صحیح و ذائقه سازی کودکان هستند و در نتیجه نقش تعیین کننده ای در حفظ سلامت کل جامعه بر عهده دارند.
انتخاب مواد غذایی سالم، نگهداری صحیح و طبخ غذاها به شیوه ای مناسب، از جمله نکاتی است که بانوان عزیز بایستی بصورت ویژه به آن توجه نمایند.

 


از مجموع 1 رأی

فاقد نظر