به گزارش روابط عمومی، صبح امروز در آستانه روز "قانون اساسی ایران"، آقای دکتر "فریمان ابراهیم زاده" معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، با حضور در کارگاه آموزشی یک روزه که در سالن شهید رجایی شهر راز برگزار شد، به تشریح "حقوق شهروندی" برای مسئولین و کارشناسان ستادی شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان، پرسنل مراکز خدمات جامع سلامت و بهورزان شهرستان پرداخت.

وی ضمن معرفی منشور حقوق شهروندی، مطالبی را در خصوص کلیه مواد آن ارائه نموده و خاطرنشان کرد: این منشور با هدف استیفا و ارتقای حقوق شهروندی و به منظور تدوین برنامه و خط مشی دولت و موضوع اصل ۱۳۴ قانون اساسی، تنظیم شده و شامل مجموعه ای از حقوق شهروندی است که در منابع نظام حقوقی ایران شناسایی شده اند.

دکتر ابراهیم زاده نهادها و مراجع قانونی ناظر بر رعایت حقوق شهروندی را معرفی و همچنین وضعیت و شاخصهای اجرای آن در کشور را تشریح نمود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان، ضمن تقدیر از حضور این استاد ارجمند، مهمترین اهداف این کارگاه آموزشی را افزایش آگاهی و تعهد کارکنان و التزام آنان نسبت به رعایت حقوق شهروندی عنوان نمود.

وی با تبریک اعیاد فرخنده ماه ربیع الاول به هفته مبارک وحدت اشاره نموده و گفت: زیباترین نمونه وحدت اسلامی در شهرستان راز و جرگلان وجود دارد که مردم با قومیتها و مذاهب مختلف، شیعه و سنی، آرامش و همدلی پیشه نموده و دست در دست هم فاصله ها را از میان برداشته اند.

آقای نعمتی افزایش روزافزون شمار مسلمین جهان را مایه ترس و نگرانی غرب دانسته و خاطرنشان کرد: دشمنان جهت نابودی اسلام و مسلمانان از صدر اسلام تا کنون از هیچ تلاشی فرو گذار نبوده اند.


این مقام مسئول به مخالفتهای جاهلان با پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)، دشمنی با فرزندان و خاندان مبارکش، قتل عام حسین (ع) و اهل بیتش، فتنه افکنی با ساختن فرقه های مختلف در عصر حاضر همچون وهابیت، خدعه ها و نیرنگهای دشمنان اشاره نموده و اظهار داشت: اما اسلام با این همه از پای در نخواهد آمد. مسلمانان جهان، شیعه و اهل سنت همیشه و در همه حال کنار هم بوده و با برادری و دوستی با دشمن مقابله خواهند کرد.
 


فاقد نظر