به گزارش روابط عمومی، مسئول واحد سلامت خانواده، جمعیت و مدارس شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان از آغاز اجرای کمپین اطلاع رسانی سرطان پستان، با شعار "یک قدم زودتر" در شهرستان راز و جرگلان خبر داد.

 

"سهیلا رستاخیز" ضمن اعلام این خبر خاطرنشان کرد: سرطان پستان یکی از بیماریهایی است که اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود، شانس درمان آن به میزان چشمگیری افزایش می یابد و تشخیص اولیه با یک معاینه ساده که بصورت دوره ای برای بانوان 30 تا 59 ساله در کلیه مراکز بهداشتی و درمانی، توسط ماماها انجام می گیرد، امکان پذیر است. لذا اطلاع رسانی و دادن آگاهی به افراد جهت مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی تاثیر قابل توجهی در کاهش بار این بیماری خواهد داشت. از این رو، اطلاع رسانی گسترده ای در خصوص این نوع از سرطان زنان در سراسر کشور از تاریخ 10 الی 16 آذرماه سال جاری انجام خواهد شد.

 

همچنین بر پایه این گزارش، خانم رستاخیز صبح امروز با حضور در جمع پرسنل مراکز خدمات جامع سلامت و بهورزان راز و جرگلان، به تشریح اهداف و برنامه های پیش بینی شده  جهت برگزاری این کمپین در شهرستان پرداخت.

 

وی ضمن معرفی روبان صورتی به عنوان نماد این کمپین، بر نصب آن روی لباس پرسنل و اطلاع رسانی گسترده در سطح شهرستان تاکید نموده و از برگزاری جلسات آموزشی برای گروه هدف زنان 30 تا 59 ساله، برپایی ایستگاههای اطلاع رسانی و آموزشی در محل نمازهای جمعه و جماعات، فراخوان بانوان شاغل در ادارات جهت مراجعه و معاینه، توزیع بسته های آموزشی، انجام حداکثری معاینات توسط ماماها در هر روز و آموزش خودآزمایی پستان، به عنوان اهم برنامه های پیش بینی شده در این هفته نام برد.

 


از مجموع 2 رأی

فاقد نظر