در مراسم چهارشنبه سوری فرزندانمان را تنها نگذاریم...

به گزارش روابط عمومی در گفتگو با مسئول واحد سلامت نوجوانان و جوانان و مدارس عنوان شد: به مناسبت 4 شنبه  آخر سال جلسات آموزشی پیشگیری از حوادث 4 شنبه سوری و نحوه انجام کمکهای اولیه  قبل از فرارسید چهار شنبه سوری در مدارس شهرستان اجرا شده و ادامه خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه چهار شنبه سوری یکی از سنت های قدیمی ما ایرانیان است که در زمان های گذشته این ستن در حد یک آتش بازی مختصر ، در نقاط از پیش تعیین شده مثل میادین ، و در یک ساعت معین اجرا گردیده و هدف نهایی از انجام آن پاک سازی محیط زندگی و برطرف نمودن کدورت های فی ما بین اقوام بوده تا به هنگام فرا رسیدن عید نوروز مردم با دلی پاک و به دور از هر گونه کینه توزی و خصومت شروع سال جدید را جشن بگیرند. امروزه پس از گذشت سال ها از این مراسم ، متاسفانه شکل سنتی آن تغییریافته و تبدیل به بازی های خطرناک با مواد منفجره و محترقه گردیده ، به طوریکه بسیاری از هموطنان عزیزمان با شروع سال جدید دچار مصدومیت های شدید می گردند. با توجه به بعد مشکل و قابلیت پیشگیری از این گونه حوادث خانمان سوز ، برنامه پیشگیری از آسیب های ناشی از آتش بازی و ترقه بازی شب چهار شنبه سوری در مدارس سطح شهرستان توسط همکاران بهداشتی و همکاران اورژانس 115 برگزار می گردد.

قهرمانی گفت: در طی2هفته اخیراین برنامه توسط آقای مرتضی عرفانی مسئول اورژانس 115 و کارشناس فوریتهای پزشکی آقای درود و سرکار خانم رضایی برگزار گردیده که در آن اصول پیشگیری از حوادث 4شنبه سوری، نکات ایمنی هنگام وقوع آتش سوزی، نکات ایمنی در نجات مصدومین ناشی از حریق و احیاء مقدماتی به صورت عملی روی مانکن آموزش داده شد.


از مجموع 1 رأی

فاقد نظر