برنامه های هفته ملی جوان تشریح شد...

744 ٨:٠ ق.ظ

شعار هفته ملی جوان: "من ارزشمندم"

بنابر گزارش روابط عمومی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رازو جرگلان ضمن تبریک تولد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، برنامه های هفته سلامت جوان را تشریح کردند.

رضاعلی یوسفی بیان نمود: 28 فروردین ماه سال 1398 مصادف با 11 شعبان، روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روزی است که به نام روز جوان نامگذاری شده است.

 ایشان اعلام کردند: هفته جوان با شعار " من ارزشمندم" و موضوع " با مراجعه به پایگاه های سلامت و مراکز ارائه خدمات جامع سلامت از سلامت خود آگاه شویم" انتخاب شده است. این عنوان متناسب با شعار روز جهانی بهداشت 2019 " پوشش همگانی سلامت از مسیر مراقبتهای اولیه بهداشتی" میباشد و برنامه های هفته جوان در راستای شعار روز جهانی بهداشت اجرا می گردد.

مدیر شبکه بهداشت اظهار داشتند: پوشش مراقبت جوان در سال گذشته 45 درصد بوده است که انتظار میرود با اطلاع رسانی و پیگیری بهورزان و مراقبین سلامت پوشش مراقبت گروه سنی جوان افزایش یابد.

وی همچنین برنامه های پیش بینی شده هفته جوان در مراکز و خانه های بهداشت را بدین شرح اعلام کردند: ورزش صبحگاهی، صبحانه سالم، کارگاه پیشگیری از اعتیاد جهت دانش آموزان مدارس دوره متوسطه دو، کلاس مهارتهای زندگی جهت جوانان کارگاه های تولیدی و سفیران سلامت، برپایی چادر سلامت در نماز جمعه مراکز- سخنرانی روحانیون در خصوص هفته جوان در نماز جمعه، پیاده روی به سمت پارک باغایه شهر راز توسط همکاران شبکه بهداشت و اجرای مسابقات ورزشی، غرفه سلامت در جشن نیمه شعبان، کلاس پیشگیری از سوانح و حوادث در مدارس متوسطه 2، مسابقه ورزشی طناب کشی، دارت، تنیس، جشنوراه غذا و... در ستاد و مراکز و خانه های بهداشت و مهمتر از همه تلاش برای افزایش درصد پوشش مراقبت جوانان در مراکز و خانه های بهداشت تحت پوشش در طی این هفته میباشد.

 


فاقد نظر