افزایش نرخ تک فرزندی ؛ تهدیدی برای جامعه

6600 ١٤:٣٢ ب.ظ

پیر شدن جمعیت کشور و افزایش نرخ تک فرزندی تهدیدی برای جامعه است .

به گزارش وب دا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به مناسبت روز ملی جمعیت گفت: بنا به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر تنظیم جمعیت ، باید برخی شیوه های زندگی با تبلیغات صحیح تغییر یابد.

دکتر سید احمد هاشمی با اشاره به اینکه پیری جامعه از معضلاتی است که کشور ما را تهدید می کند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری با حضور در خراسان شمالی سیاست های تنظیم جمعیتی را ارائه کردند که رهگشا و برنامه ای جامع است.

وی ادامه داد: متاسفانه نیروی جوان جامعه رو به کاهش است و آموزش به خانواده ها برای خروج از معضل تک فرزندی نیاز به برنامه ریزی مدون دارد.

وی با بیان اینکه حدود 20 درصد از جمعیت جامعه نیز با مشکل نازایی مواجه هستند، تصریح کرد: فراهم آوردن بستر درمان برای این زوج ها به افزایش آمار جمعیتی کمک شایانی می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: در این زمینه با جهاد دانشگاهی خراسان شمالی برای راه اندازی مرکز درمان ناباروی ، تفاهم نامه ای منعقد شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر پوشش بیمه، بنیاد برکت نیز به منظور کمک به زوجین نابارور وارد کار شده و بخشی از هزینه ها را متقبل می شود.


از مجموع 1 رأی

فاقد نظر