کاروان سلامت به مناسبت هفته نیروی انتظامی

621 ٢:٢٩ ق.ظ

بنابر گزارش روابط عمومی، به مناسبت هفته نیروی انتظامی کاروان سلامت در روستای مرزی آتالی برگزار شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان راز و جرگلان گفت:روستای آتالی جز روستاههای سیاری خانه بهداشت تکله قوز و تحت پوشش مرکز خدمات جامع سلامت راستقان با جمعیتی بالغ بر 320 نفر میباشد.

رضا علی یوسفی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: به مناسبت آخرین روز هفته نیروی انتظامی و متناسب با روز شمار آن با شعار"مرزبانی،اقتدار مرزی، امنیت پایدار" کاروان سلامت در روستای مرزی آتالی با همکاری بهداری فرماندهی مرزبانی شهرستان راز و جرگلان اجرا شد.

یوسفی گفت: دو نفر پزشک عمومی، ماما، کارشناس بهداشت محیط،کارشناس سلامت روان، کارشناس سلامت سالمندان و کارشناس پیشگیری از بیماری ها از اعضای تشکیل دهنده این گروه بوده اند.

یوسفی همچنین اظهار داشت: 122 نفر توسط پزشک معاینه شده  و همچنین برای 28 نفر  مراقبت های مامایی انجام شده است.

ایشان درخصوص دیگر خدمات انجام یافته گفتند: برگزاری کلاس های آموزشی جمعی و چهره به چهره توسط کارشناسان سلامت روان و سالمندان، آموزش نحوه شستشوی صحیح دست ها برای دانش آموزان و نحوه گندزدایی آب و توزیع قرص های گندزدایی توسط کارشناسان بهداشت محیط و آموزش راههای پیشگیری از هاری-پدیکلوز-تب مالت توسط کارشناس بیمار ها از دیگر خدمات انجام شده میباشد.

یوسفی: آموزش برپایی چادر و مشارکت کلیه اعضا حاضر در این کاروان سلامت در برپایی چادر از دیگر اقدامات انجام یافته میباشد.

رضا علی یوسفی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان راز و جرگلان در پایان با قدردانی از همکاری بهداری مرزبانی یادآور شد: رسالت سیستم بهداشت و درمان حفظ و ارتقا سلامت آحاد مردم میباشد و این شبکه آمادگی خود را در برگزاری کاروان های سلامت مشابه و با دستگاه های اجرایی مختلف اعلام میدارد.

 


فاقد نظر