بنابر گزارش روابط عمومی، طرح ملی سنجش ساختار قامتی زنان روستایی در چهار روستای شهرستان راز و جرگلان ( پشنده ، امانلی ، تنگه ترکمن ، راستقان ) توسط اداره ورزش و جوانان و همکاری خانه های بهداشت اجرا شد.

معصومه ادبی، کارشناس سلامت سالمندان و میانسالان شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح شناسایی لوردوز کمر، گردن کج، سر به جلو، کیفوز یا گوژپشتی، اسکولیولیز، شانه نامتقارن و افتادگی شانه، زانو پرانتزی، کف پای صاف، شصت پای کج و ...میباشد.

ادبی تصریح کرد : در این طرح برای  200 نفر از بانوان روستایی 15 الی 50 سال معاینات ساختارقامتی صورت گرفت و مقرر شد در جلسه آموزشی آتی حرکات ورزشی ویژه و مناسب درجهت رفع یا کاهش مشکلات شناسایی شده ، صورت گیرد.

ایشان با بیان اینکه رعایت سبک زندگی سالم و اصول مطرح شده در ارگونومی میتواند تاثیر بسزایی در  پیشگیری از مشکلات ساختار قامتی در فرد داشته باشد خاطرنشان کرد: انتخاب کفش نامناسب، طرز نشستن اشتباه و قوز کردن در حین انجام کار کامپیوتری و مطالعه، دار قالی غیر ارگونومیک، عادت به مدل راه رفتن خاص و نادرست (سر به جلو و ...)، حمل بار اضافی و ناهماهنگ با جثه و وزن فرد در دوران کودکی و در کل باقی ماندن وضعیت بدن در شرایط نامناسب در طولانی مدت  بدون شک میتواند موجب آسیب رسانی به اسکلت بدن و بدشکلی اندام ها در افراد شود.


از مجموع 2 رأی

فاقد نظر