کاهش شاخص مرگ نوزادان در رازوجرگلان

547 ١٠:٤٣ ق.ظ

بنابر گزارش روابط عمومی به نقل از سرپرست شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان، شاخص مرگ و میر نوزادان در شهرستان راز وجرگلان کاهش داشته است.

 رضا علی یوسفی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان راز و جرگلان از بهبود نسبی شاخص مرگ ومیر نوزادان  (4.9)  این شهرستان نسبت به شاخص کشوری (7) در سال 98خبر داد.

یوسفی گفت : بر اساس بررسی‌ های آمار مرگ نوزاد  در سال 98، میزان مرگ ومیر نوزادان به 4.9 رسیده که نسبت به شاخص کشوری در سطح مطلوبتری قرار گرفته ایم .

وی افزود : نزدیک به سه میلیون کودک هر سال در ماه اول زندگی می میرند و به همین تعداد نیز مرده بدنیا می آیند. نیمی از کل مرگ و میر نوزادان در 24 ساعت اول زندگی و  75درصد در هفته اول رخ می دهد . 28روز اول زندگی یا  دوره نوزادی از آسیب پذیرترین زمان های زندگی کودک است و 2 ساعت پس از تولد یک دوره حیاتی برای زنده ماندن نوزاد میباشد و این زمانی است که مادر و کودک باید  مراقبتهای پیشگیری و درمان را دریافت نمایند .

یوسفی خاطرنشان کرد : در راستای مراقبت بیشتر و کامل‌تر از نوزادان برنامه هایی نظیر تدوین برنامه مراقبت‌های تغذیه مناسب نوزادان نارس، فعال سازی کمیته های بررسی مرگ نوزادان در ستاد و مراکز درمانی ، افزایش و پایش مراقبت های دوره ای نوزادان از هنگام تولد تا 30 روزگی اجرایی شده است.

ایشان در پایان از کلیه همکارانی که در حال حاضر و در سال های قبل در این زمینه تلاش نموده و باعث ارتقاء کیفی این شاخص شده اند تقدیر و تشکر کرد.


از مجموع 1 رأی

فاقد نظر