برنامه های هفته تغذیه با شیر مادر

551 ١٠:٣٤ ق.ظ

بنابر گزارش روابط عمومی، برنامه های هفته تغذیه با شیر مادر اطلاع رسانی شد.

رضا علی یوسفی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان راز و جرگلان اظهار داشتند : برگزاری هفته شیر مادر مطابق با سال های گذشته و در سال 99 با شعار " سیاره ای سالم؛ با حمایت از تغذیه با شیر مادر" 10لغایت 16 مرداد ماه می باشد که با تاکید بر تغذیه با شیر مادر و اکوسیستم که فرصتي براي بسيج اطلاع رساني و ارتقا سطح آگاهي عمومی جامعه و آحاد مردم در زمينه تغذيه شيرخواران با شیر مادر مشکلات به وجود آمده بر اثر استفاده غیر ضروری از شیر مصنوعی و آسیب به اکوسیستم و محیط زیست  در کره زمین اشاره دارد می پردازد.

 ایشان تاکید نمودند: سالانه بسیاری از مصنوعات غیر قابل جذب به دلیل استفاده از شیر مصنوعی از قبیل شیشه شیر، قوطی های شیر خشک و .. وارد چرخه محیط زیست شده که آسیب های فراوانی را به اکوسیستم وارد می آورد.

وی در خصوص فعالیت های شبکه بهداشت و درمان شهرستان راز و جرگلان در این هفته فرمودند: به دلیل بیماری کرونا و فاصله گذاری اجتماعی از برگزاری کلاس های آموزشی جهت عموم مردم و پرسنل اجتناب گردید اما اطلاع رسانی در غالب پیامک های انبوه به عموم مردم، برگزاری مسابقه فرهنگی ( نقاشی و مقاله نویسی)، چاپ پوستر و بنر و نصب در مراکز بهداشتی درمانی سطح شهرستان، بازبینی  و مراقبت از کودکانی که با شیر مصنوعی تغذیه می شوند، اطلاع رسانی و اجرا خواهد شد.

و در پایان افزودند: امید است سطح آگاهی مردم با اینگونه فعالیت ها در خصوص اهمیت ترویج شیر مادر افزایش یابد.


فاقد نظر