«کرونا، فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان»

بنابر گزارش روابط عمومی، شعار هفته جهانی سالمند تحت عنوان : «کرونا، فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان» اعلام شد.

 

رضاعلی یوسفی سرپرست شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت با توجه به آسیب پذیری سالمندان به کرونا و شکستی که در سیاست های مراکز مراقبتی سالمندان در کشورهای توسعه یافته در پاندمی کرونا، حادث شد این شعار را برگزید تا توجه به سالمندی ضرورت بیشتری پیدا کند.

وی افزود: در ایران نیز قطعاً با چالش هایی در این زمینه مواجه بوده ایم اما به خاطر اینکه مراقبت از سالمندان در کشور ما خانواده محور است و درصد کمی از سالمندان در مراکز مراقبتی رسمی نگهداری می شوند بنابر این کرونا فرصتی برای اولویت سنجی صحیح نیازهای سالمندان خواهد بود.

یوسفی با اشاره به اینکه برخی از سالمندان به تنهایی زندگی می کنند، گفت:25 درصد از جمعیت 4356 سالمندان در شهرستان راز و جرگلان تنها هستندکه یا طلاق گرفته اند یا بیوه شده اند و یا تجرد قطعی دارند.

ایشان در ادامه تصریح کرد: این سالمندان عموماً کمتر مشارکت اجتماعی دارند و در چنین بحران هایی نیز آسیب پذیرتر هستند. ما پویشی به نام پویش احوال پرسی و آموزش خود مراقبتی از سالمندان از طریق تماس تلفنی و مجازی راه انداخته ایم که عموم مردم و کارکنان بهداشتی آن را اجرا خواهند کرد و این پویش در هفته سالمندان اجرایی خواهد شد.

روز شمار هفته سالمندان بدین شرح اعلام شده است:

۷ مهرماه روز رسانه، آگاهی بخشی، مطالبه گری، فرهنگ و گفتمان سازی در حوزه سالمندی

۸ مهرماه روز محیط دوستدار سالمند

۹ مهرماه روز حمایت های اجتماعی، رفاهی و اقتصادی از سالمندان

۱۰ مهرماه مراقبت و سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی از سالمندان

۱۱ مهرماه روز سرمایه و مشارکت های اجتماعی، خانواده و جامعه و سالمندان

۱۲ مهرماه روز قانونگذاری، سیاستگذاری و راهبرد برای امور سالمندان

۱۳ مهرماه روز آموزش و توانمند سازی سالمندان


از مجموع 2 رأی

فاقد نظر