نرخ رشد جمعیت به ۱.۶۵ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است

81 ١٣:٣٨ ب.ظ

به گزارش روابط عمومی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان رازوجرگلان در این همایش با بیان اینکه از اوایل دهه ۶۰ با کاهش رشد جمعیت در کشور مواجه بوده ایم به نحوی که نرخ رشد جمعیت از ۶.۸ درصد در سال ۶۰ به ۱.۶۵ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است.
سید عرفان حاتمی با بیان اینکه سیاست های جمعتی از سوی مقام معظم رهبر ابلاغ شده و قانون جوانی جمعیت نیز سال گذشته در مجلس مصوب شده است، افزود: پنجره جمعیتی تا سال ۱۴۲۵ باز است و برای بهره برداری از آن باید با هم جهت افزایش جمعیت اقدامات موثری انجام داد.
️وی با اشاره به اینکه جمعیت کلی شهرستان راز و جرگلان اکنون ۶۳ هزار و ۲۸۴ نفر است، اضافه کرد: از این تعداد، ۲۰ هزار و ۹۸۷ نفر بانوان ۱۰ تا ۵۴ سال دارای همسر هستند که ۹ هزار و ۳۴۳ نفر از آن ها در گروه هدف باروری و فرزندآوری قرار دارند.
️وی با بیان اینکه اقدامات خوبی توسط بهورزان در حال انجام است، ادامه داد: نرخ باروری کلی شهرستان ۲.۷ است که در مقایسه با دانشگاه دارای نرخ باروری مناسب است اما متوازن نیست که باید با هم افزایی برنامه سیاست های جمعیت را در برخی مناطق اجرایی کنیم.
️وی گزارشی نیز از اقدامات انجام شده در این خصوص اعلام و بیان کرد: تاکنون ۳۲۴ زوج، مشاوره ازدواج را دریافت کرده اند و در دوره های آموزشی شرکت کرده اند.
️وی با بیان این که ۱۰ درصد مادران باردار کلاس های آموزشی زایمان را گذرانده اند، عنوان کرد: امسال هزار و ۳۱۴ زایمان به طور کاملاً رایگان در این شهرستان انجام شده است و تعدادی از مادران و کودکان مشمول، از سبد غذایی بهره مند شده اند.


از مجموع 2 رأی

فاقد نظر