بجنورد- جراح بزرگ مغز و اعصاب جهان با اشاره به طراحی اساس‌نامه و تشکیل هیئت‌امنا برای مرکز تحقیقات علوم پایه‌ای، گفت: بااین‌وجود هنوز موفق نشدیم این فکر عالی را به نتیجه مثبت برسانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید سمیعی بعدازظهر شنبه در همایش بزرگ جامعه دانشگاهی و نخبگان خراسان شمالی که در محل سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد مرکز تحقیقات علوم پایه به پیشنهاد وزیر علوم وقت ارائه و اساس‌نامه خوبی برای آن طراحی شد اما هنوز موفق نشدیم این فکر عالی را به نتیجه مثبت برسانیم.

سمیعی بابیان اینکه بعد از مطالعات زیاد این پیشنهاد را قبول کردم و با حضور بزرگ‌ترین محققان از سراسر دنیا، هیئت‌امنای آن را تشکیل دادم، تصریح کرد: هنوز امیدوارم که این برنامه درست شود.

وی با تأکید بر اینکه بخشی از دانشجویان باید به سمت تحقیقات و تولید علم هدایت شوند، گفت: باید در این زمینه یک انقلاب علمی در کشور به وجود بیاید.

وی تصریح کرد: کار تحقیقاتی باید در مراکز تحقیقاتی و مکانی که محیط زندگی برای این افراد علاقه‌مند هم باشد شکل بگیرد و دنبال شود.

این جراح بزرگ مغز و اعصاب جهان خطاب به مسئولان گفت: یک محقق در ایران نباید فقیر شود و اگر نتوانیم این وضع را تغییر دهیم باید شاهد ترک مغزهای درخشان و علمی از کشور باشیم.

پروفسور سمیعی عنوان کرد: تحقیقات باید به‌صورت جدی دنبال شود و اگر بتوانیم ۱۰ درصد دانشجویانی که علاقه‌مند به حوزه تحقیقات هستند را به این امر هدایت کنیم، به‌طور حتم کشور ما، کشور موفقی می‌شود.

وی تأکید کرد: زمانی ایران جزو ۱۰ کشور برتر اقتصادی جهان قرار می‌گیرد که در عرصه علم و دانش جزو برترین‌ها باشیم.

وی خطاب به دانشجویان گفت: کسب و علم و دانش باید در اولویت اول برای تحصیل در دانشگاه قرار بگیرد و مدرک و عنوان‌هایی که از آن‌ها کسب می‌شود تا زمانی که عملکردی نداشته باشیم هیچ‌گونه ارزشی ندارد.

این جراح برتر مغز و اعصاب دنیا عنوان کرد: باید سعی کنیم جهت پیشرفت را برای خود طوری تنظیم کنیم که بعد از فراگرفتن مسائل مربوط به رشته خود در دانشگاه، از آن در جهت بهبود زندگی سایرین استفاده کنیم.

پروفسور سمیعی بیان کرد: در طول زندگی خود نه مخالفت و نه طرفداری از هیچ جناحی را نداشته‌ام و نخواهم داشت، چراکه خدمت به مردم و اجتماع از این مسائل به دور است.

به گزارش خبرنگار مهر، باوجوداینکه اعلام‌شده بود پروفسور سمیعی در سفر به خراسان شمالی بیماران را ویزیت و جراحی نمی‌کند اما قبل از آغاز سخنرانی وی در دانشگاه آزاد بجنورد بیماران بسیاری به امید ویزیت آمده بودند و در محوطه این دانشگاه منتظر بودند.


فاقد نظر