به گزارش روابط عمومی، سومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان در سال ۹۶ ، ظهر امروز در فرمانداری راز و جرگلان با حضور فرماندار، مدیر شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرائی شهرستان برگزار شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی، به نقش کارگروه سلامت و امنیت غذایی و تصمیمات آن در سلامت مردم شهرستان پرداخته و بر اهمیت حضور فعال نمایندگان ارگانها در نشست های این کارگروه تاکید کرد.
در ادامه جلسه، مصوبات جلسه قبل پیگیری و اعضا در موارد مربوط به ارگان خود توضیحات و گزارشاتی ارائه دادند.
همچنین در خصوص جمع آوری و دفع بهداشتی زباله ها، پسماندهای خانگی و فاضلاب و توزیع سبد غذایی مادران باردار بحث و گفتگو انجام شد.
آقای "نعمتی" از افزایش تعداد سبدهای غذایی از ۵۷۰ به ۷۰۰ بسته در دوره آتی، خبر داده و ضمن تقدیر و تشکر از اداره بهزیستی، کمیته امداد و بخشداریهایی که در امر توزیع این سبدها همکاری نموده اند گفت: طبق دستور العمل حمایتی- تغذیه ای مادران باردار، سبد غذایی تقریبا هر دو ماه برای مادران باردار نیازمند و دارای مشکل، در مرکز شهرستانها توزیع می گردد. در شهرستان راز و جرگلان، با توجه به فاصله زیاد برخی از روستاها با مرکز شهرستان و در جهت رفاه حال مادران، از ابتدای سال ۹۶، توزیع سبد با همکاری بخشداریها ، بهزیستی و کمیته امداد، در مراکز انجام می گردد، ولی هنوز هم مشکلات و چالشهایی وجود دارد.
وی از کلیه دستگاههای شهرستان خواست که در صورت امکان در این امر انسان دوستانه مشارکت و همکاری نمایند.

در ادامه، آقای "زارعی" فرماندار شهرستان راز و جرگلان، ضمن تسلیت اربعین، با بیان حدیثی از امام صادق (ع) در خصوص نیاز مردم در جامعه اسلامی به عدالت، رفاه و امنیت، تصریح کرد: وظیفه همه ماست که در تامین این نیازها گام برداریم و هدف این کارگروه نیز همانا تامین و حفظ امنیت می باشد.
وی در پایان به جمع بندی مباحث پرداخته و مصوبات جلسه را اعلام نمود.

 


از مجموع 2 رأی

فاقد نظر