به گزارش روابط عمومی، در راستای اجرای نظام مراقبت بیماری تب مالت جلسه آموزشی توسط گروه مبارزه با بیماریهای شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان با حضور بخشدار، شوراهای اسلامی و دهیاران بخش جرگلان در مسجد جامع روستای گرکز برگزار گردید.

 

در این جلسه جمعی از مسئولین و معتمدین شهرستان و بخش جرگلان از جمله سرهنگ "الهامی" فرمانده مرزبانی شهرستان، آقای دکتر "غیادی" و حجت الاسلام "منصوریان" مسئول تبلیغات اسلامی جرگلان نیز حضور داشتند.

 

آقای "محمد مخدومی" کارشناس مبارزه با بیماریهای واگیردار شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری موثر بخشداری جرگلان، درخصوص اهداف برگزاری این جلسه توضیح داد: بیماری تب مالت  یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان و قابل انتقال از حیوان به انسان می‌باشد. و با توجه به افزایش درآمد صنعت دامداری در چند سال اخیر و روی آوردن اقشار مختلف مردم به خرید، فروش و نگهداری دام  باعث شده است تا در مواردی در اثر عدم آگاهی و همچنین سهل انگاری در واکسناسیون دامها و عدم رعایت اصول نگهداری دامها همچنین خرید و فروش دامهای آلوده بیماری تب مالت به مناطق مختلف سرایت کند. و مهمترین استراتژی و راهکارهای مقابله با این مشکلات اطلاع رسانی و آگاهی عمومی مردم ازعلائم، شرایط بروز و انتقال بیماریها از جمله بیماری تب مالت است.

وی افزود: در حال حاضر سیستم  نظام سلامت از حالت درمان نگر به ارتقای سلامت و پیشگیری تغییر رویکرد داده است. و توانمند سازی و آموزش شیوه صحیح زندگی به مردم مهمترین اصل  در این رویکرد می‌باشد که باید بر اساس نیازسنجی و اولویت بندی منطقه ای و با استفاده از تکنولوژی مناسب آموزشی صورت گیرد.

 


فاقد نظر