برنامه های هفته سلامت تشریح شد

430 ٧:٨ ق.ظ

برنامه های هفته سلامت تشریح شد.

مسئول روابط عمومی و دبیر اجرایی هفته سلامت در شهرستان راز و جرگلان برنامه های مصوب شده هفته سلامت را تشریح کرد.

مهندسی سید عرفان حاتمی گفت: برنامه های هفته سلامت از یکم لغایت هفتم اردیبهشت با شعار " مراقبت های اولیه برای پوشش همگانی سلامت" در شهرستان راز و جرگلان با همکاری دستگاههای اجرایی انجام خواهد شد.

حاتمی افزود: برنامه های امسال با سال های قبل تفاوت هایی دارد و از جمله مهمترین تفاوت آن صرفه جویی در وقت و اجرای هر یک از برنامه های مصوب، توسط مسئولین ستادی و مسئولین مراکز با همکاری بهورزان در خانه های بهداشت متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال برنامه مسابقه نقاشی را تمامی خانه های بهداشت انجام نخواهند شد و فقط در هر مرکز یکی از خانه های بهداشت این برنامه را اجرا خواهد نمود.

وی گفت: یکی از مهمترین برنامه های این هفته حضور مسئولین و کارشناسان واحد های مختلف مرکز بهداشت شهرستان به همراه تیم های دهگردشی با اولویت دهگردشی در روستاهای سیاری و قمر میباشد.

دبیر اجرایی هفته سلامت شهرستان راز و جرگلان در ادامه  به برخی از برنامه های هفته سلامت با توجه به روز شمار این هفته اشاره کرد و گفت: در نخستین روز هفته سلامت با محوریت " دسترسی عادلانه به خدمات سلامت" که مصادف با ولادت حضرت مهدی (عج) میباشد برنامه ویزیت رایگان همراه با ارائه خدمات دارویی با همکاری هلال احمر شهرستان در یکی از نقاط دور افتاده  اجرا خواهد شد. البته با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی در صورت بارندگی و شرایط نامساعد جوی این برنامه به روز های بعد موکول خواهد شد.

در دومین روز هفته سلامت با محوریت "آموزش رکن سلامت" ، زنگ سلامت در مدارس به صدا در خواهد آمد و برنامه روز زمین پاک نیز اجرا خواهد شد.

در سومین روز با محوریت " مشارکت اجتماعی و سلامت" ، کلاس های آموزشی برای سفیران سلامت توسط بهورزان در خانه های بهداشت و بیان اهداف شعار هفته سلامت توسط مسئولین مرکز بهداشت در ادارات سطح شهرستان اجرا خواهد شد.

در چهارمین روز با محوریت "مراقبت های اولیه بهداشتی و سلامت روان" ، مسابقات نقاشی با موضوع " سلامتی و مراقبت های اولیه" در مدارس شهرستان انجام خواهد شد و مسئولین ستادی در دهگردشی یکی از مراکز حضور پیدا خواهند کرد.

در پنجمین روز با محوریت "سلامت در حوادث و بحران ها" تجهیزات غیر سازه ای مرکز خدمات جامع سلامت حصارچه و خانه های بهداشت تحت پوشش، ایمن سازی و برنامه کاهش آسیب پذیری اجرا خواهند شد.

در ششمین روز با محوریت " سبک زندگی سلامت محور" سرپرست شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان در مسجد جامع شهر راز و در مراسم نماز جمعه سخنرانی خواهد نمود. همچنین در مراکزی که در روستاهای تحت پوشش نماز جمعه برپا میشود پزشکان به تشریح شعار هفته سلامت خواهند پرداخت.

و در آخرین روز هفته سلامت با محوریت " سلامت، جمعیت و خانواده " برنامه جشنواره غذا در مرکز شهری راز و دیگر مراکز شهرستان اجرا خواهد شد.

در پایان مهندس حاتمی به عنوان دبیر اجرایی هفته سلامت خواستار مشارکت تمامی واحد ها و کارکنان در اجرای برنامه های هفته سلامت در سال 98 شد.


فاقد نظر