کمیته پیشگیری از بیماری های منتقله از آب و غذا با تأکید بر بیماری التور در شبکه بهداشت و درمان شهرستان راز و جرگلان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان راز و جرگلان، این کمیته با حضور سرپرست شبکه بهداشت و درمان، مسئول واحد مبارزه با بیماریها، کارشناس مبارزه با بیماریهای واگیر، مسئول واحد مهندسی بهداشت محیط و حرفه ای و مسئول آزمایشگاه شهرستان و با هدف برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از شیوع بیماریهای منتقله از آب و غذا بویژه التور برگزار شد.

  وبا بیماری اسهالی است و توسط ویبریو کلرا ایجاد می شود، بیماران مبتلا به وبا بطور مشخص دچار اسهال آبکی حاد همراه با کم آبی بدن می شوند.
می توان وبا را با مایع درمانی خوراکی (پودر  ORS) یا تزریقی و جایگزینی املاح  بصورت موفق درمان کرد معمولاً وبا از طریق آب یا غذای آلوده به مدفوع منتقل می شود و با رعایت اصول بهداشتی قابل پیشگیری می باشد.

شبکه بهداشت و درمان از کلیه شهروندان گرامی درخواست می نماید ضمن رعایت دقیق اصول بهداشت فردی از جمله شستشوی صحیح و مرتب دست ها؛ حتماً مواد غذایی و آشامیدنی مورد استفاده خود را از مراکز عرضه قابل اطمینان تهیه نمایند و در صورت مواجه به هرگونه تخلف بهداشتی؛ مراتب را به مرکز رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت با شماره تماس ۱۹۰ گزارش نمایند.

 

 


از مجموع 2 رأی

فاقد نظر